Оскільки Meta та інші західні технологічні гіганти прагнуть створити віртуальні світи для споживачів у метавсесвіті, Китай використовує інший підхід.
Уряд Китаю підтримує технології, які він вважає стратегічними, і встановлює правила для управління тим, що може відбуватися в кіберпросторі. Замість того, щоб створювати віртуальний світ для спілкування, китайська версія метавсесвіту спрямована на те, щоб використовувати технології для підтримки економіки.
Одним із прикладів цього є HiAR, компанія доповненої реальності, яка допомагає місцевій владі в Китаї визначати місця розмноження комарів за допомогою записів, знятих дроном.
HiAR було засновано в 2012 році до того, як генеральний директор Meta Марк Цукерберг популяризував термін «метавсесвіт».
У 2021 році після ребрендингу Facebook на Meta в a поштовх високого рівня до метавсесвітукитайські стартапи та технологічні інвестори почали наслідувати їх приклад, намагаючись розробити власні технології метавсесвіту або інтегрувати елементи змішаної реальності в споживчі продукти.
Китайський уряд також виявляє великий інтерес до метавсесвіту, підтримуючи нові технології, які він вважає критично важливими, і встановлюючи нормативні рамки.
«Метавсесвіт — це розпливчасте поняття, і все [company] інтерпретує це по-своєму», – Брейді Ванг, заступник директора дослідницької фірми Counterpoint, що займається дослідженнями ринку технологій, сказав Wired в інтерв’ю.
«У Китаї це в основному концепція уряду».
У грудні 2021 року Центральна комісія Китаю з перевірки дисципліни визначила метавсесвіт як такий, що складається з трьох елементів: цифрових близнюків, змішаної реальності та блокчейну.
Однак у вересні 2021 року влада фактично заборонила криптовалюти, що допомогло відокремити віртуальні простори від цифрових активів.
Незважаючи на те, що ігри, ключовий стовп метавсесвіту на Заході, зазнали тиску з боку китайського уряду через занепокоєння щодо залежності серед молоді, уряд готовий підтримувати елементи, які можуть принести користь економіці.
14-й п’ятирічний план, документ економічної стратегії Пекіна на 2021-2025 роки, включає цифрових близнюків як пріоритет.
Крім того, план дій, опублікований п’ятьма міністерствами, включаючи Міністерство промисловості та інформаційних технологій, має на меті збільшити індустрію віртуальної реальності до 51 мільярда доларів і визначає інноваційні сфери, такі як відображення поблизу очей і обробка візуалізації.
Примітно, що шум у приватному секторі перейшов на генеративний ШІ. бачення уряду не змінилося.
«Уряд зосереджений на довгостроковій перспективі в розробці політики», — Джінгшу Чен, співзасновник компанії VR VeeR.
«Нещодавній ажіотаж щодо штучного інтелекту не вплинув на те, як різні рівні влади продовжують дотримуватись своєї політики метавсесвіту».
Так само нещодавно Мета повторено свою відданість метавсесвіту, спростовуючи твердження про те, що технологічний гігант відійшов від віртуального світу на користь ШІ.
«Виникла думка, що ми якимось чином віддаляємося від зосередження на баченні метавсесвіту, тому я просто хочу сказати наперед, що це неточно», — сказав Цукерберг.
Ця заява прозвучала на тлі того, що відділ Metaverse компанії втратив майже 4 мільярди доларів цього кварталу та 13,7 мільярда доларів загалом минулого року, з очікуванням зростання втрат у 2023 році.
«Створення метавсесвіту є довгостроковим проектом, але обґрунтування його залишається незмінним, і ми залишаємося відданими цьому», — підсумував Цукерберг.